Činnosti pro předškoláky
Grafomotorika- Děti malují vajíčka (aspoň 2x obtáhnout), poté si je mohou vybarvit
Zrakové vnímání – hra pantomima – předvádění zvířat a děti podle určitých pohybů (bez zvuků) hádají
Sluchové vnímání – určování počátečních písmen, nebo slabik u slov (domácích zvířat, př. slepice- Počáteční písmeno S, slabika sle) a poté to vytleskáme a řekneme kolikrát jsme tleskli (př. slepice 3x tlesknutí)
Prostorová orientace – rodiče dětem předkresli obličej kočky, pokaždé jinak velký. Děti poté skládají dle velikosti od nejmenšího po největší. nebo určují který obličej je větší a který menší
Matematická představivost – děti malují na papír vajíčka podle toho, kolik jim řekneme, že slepička snesla vajíček. (Lze třeba skládat zvířátka vedle sebe, a poté počítat kolik jich máme na statku)
Logopedie-
artikulační cvičení
* Kočka má ráda myšky, a tak ji chytla do tlapek (naše ústa jsou tlapky a jazyk myška; děti mají zavřená ústa a jazykem se dotýkají levé a pravé strany uvnitř úst)
* Kočky rády mlsají (olizování dolního rtu, poté horního rtu, nakonec olizování celých rtů)
* Kočičky se rády protahují, a protože náš jazyk je teď kočička, tak se pokusíme také protáhnout (jazyk vyplázneme co nejvíc ven, jazyk zkusíme vypláznout až k bradě, poté k nosu), (přitisknout jazyk za dolní řezáky)
* Kočka pije mlíčko z mystičky (otevřít ústa, jazyk je nad dolními řezáky a jeho špička se zvedá k horním řezákům a zase zpět
* Kočičky na sebe volají (Dát zuby za sebe, našpulit ústa, špička jazyka směřuje k hornímu patru, šeptem lehce vyslovovat, ozve se “ČČČČ”
–
báseň: Naše kočka strakatá,
ta má hezká koťata.
Ráno vstanou z pelíšku,
protáhnou se trošičku.
– je důležité správné hlídaní otevíraní úst u samohlásek