Aktivity na činnosti – třída Myšičky
Čas probouzení přírody
1.Rozhory s dětmi o tom, co se děje na jaře ( tráva se zelená, začínají se objevovat první kytičky, raší stromy, ptáci přilétají z teplých krajin, sluníčko více hřeje, rodí se nová mláďata,..,
sluníčko začíná nabírat sílu, začíná hřát, roztává sníh; paprsky se prodlužují, je jich více, objevují se první jarní deštíky)
2.Říkanky – spojit s rytmizací slov
Ťuká, ťuká deštík
na barevný deštník.
Ťuká, ťuká prstíkem,
kdo je pod tím deštníkem?
To jsem já, panenka,
máčí se mi sukénka.
Tebe nechci, kapičko,
já mám radši sluníčko.
Táta včera na venku
našel první sněženku.
Vedle petrklíč,
zima už je pryč.
3. Výtvarvé a pracovní činnosti – malování, omalovánky, vystřihování, stříhání, nalepování – jarní témata (náměty třeba na pinterest.com
4. manipulační činnosti – třídění (podle barev, tvaru, velikosti), přiřazování (kytičky do vázy – podle barvy)
5. poslech pohádky s jarní tematikou (např. Jak krtek a skřivánek přivolali jaro (Rok s krtkem, Miroslava Sloupková, str. 146), otázky – Jaké postavy v pohádce vystupovaly?Povedlo se zajíčkovi zahnat zimu? (NE)Komu se to povedlo? (skřivánkovi)Co udělal skřivánek? (zazpíval sluníčku písničku)
Upozornit děti na 1. jarní den